Telefonovanie

08.03.2021

Ako telefonovať? Ako veľmi jednoducho získať viac stretnutí?

Vedieť správne telefonovať je jednou zo základných predajných zručností, ktoré by mal ovládať každý kto sa zaoberá predajom produktov alebo služieb. Naštartujte vaše telefonovanie call scriptom a zvýšte tak počet stretnutí.

Návod ako na to je TU:

Telefonovanie:

  • Cieľ telefonovania
  • Oslovenie
  • Prečo mu voláme
  • Námietky
  • Dohodnutie termínu a miesta
  • Prítomnosť manželského páru
  • Uvedenie mentora
  • Zaviazanie sa
  • Odzdravenie
  • Potvrdenie stretnutia

1, Cieľ stretnutia

Vždy si musíme pred telefonovaním určiť ciel telefonovania.

V tomto prípade nám ide o dohodnutie stretnutia, či už osobného alebo online.

2, Oslovenie

Blízky kamarát:

  • Ahoj Katka, Zdena pri telefóne. Neruším ťa, máš na mňa sekundu?

Známy:

  • Ahoj Katka, Zdena pri telefóne. Ako dobre, že som ťa zastihla. Teším sa, že sa vieme porozprávať. Neruším ťa?

3, Prečo volám

Zdravotné problémy:

  • Volám ti kvôli tomu, že som spoznala jednu švédsku spoločnosť, ktorá sa zaoberá civilizačnými ochoreniami a tiež predčasným starnutím. Samozrejme majú na to aj riešenie a rieši to aj terajšiu situáciu s COVIDOM. Veď vieme, že severské štáty sú desaťročia pred nami čo sa zdravia týka.

Dobre viem, aj tebe je dôležité tvoje zdravie? Počkať na odpoveď

Stretnime sa na pol hodinku, ja ti odovzdám informácie a ty sa rozhodneš ako s nimi naložíš.

Je to pre teba takto v poriadku?

Práca:

  • Volám ti kvôli tomu, že už dávnejšie som hľadala spôsob, ako si prilepšiť finančne pri klasickej práci... hlavne v tejto situácii, keď človek vôbec nemá istotu...stretla som sa s jednou Švédskou spoločnosťou a s ich programom zdravia. Veľmi sa mi to páči a viem, že ich program zdravia musí každý spoznať a tiež vidím aká veľká príležitosť je v tom, čo sa príjmu týka. Otázka je, či si otvorený/á informáciám či už po zdravotnej alebo finančnej (obchodnej) stránke.

Mladý:

  • Volám ti kvôli tomu, že už dlhší čas som hľadala spôsob, ako si viem zabezpečiť svoju finančnú nezávislosť , nakoľko sa mi toto s mojou klasickou prácou od 8 do 15 nepodarilo..

...stretla som sa s jednou Švédskou spoločnosťou a s ich programom zdravia. Veľmi sa mi to páči a viem, že ich program zdravia musí každý spoznať a tiež vidím aká veľká príležitosť je v tom, čo sa príjmu týka. Otázka je, či si otvorený/á informáciám či už po zdravotnej alebo finančnej (obchodnej) stránke.

Starý:

  • Volám ti kvôli tomu, že už dlhší čassomhľadala spôsob, ako sa zabezpečiť na dôchodok po finančnej a aj zdravotnej stránke...

...stretla som sa s jednou Švédskou spoločnosťou a s ich programom zdravia. Veľmi sa mi to páči a viem, že ich program zdravia musí každý spoznať a tiež vidím aká veľká príležitosť je v tom, čo sa príjmu týka. Otázka je, či si otvorený/á informáciám či už po zdravotnej alebo finančnej (obchodnej) stránke.

4, Námietky:

  • "O čo ide, môžeš mi o tom povedať viac?" Myslel som, že by ťa to zaujímalo, a preto som ti zavolal ako jednému z prvých. Máme veľmi úspešný švédsky program zdravia, ktorý teraz spúšťame na medzinárodnej úrovni. Vyvinuli vynikajúci program, ktorý dokáže vyriešiť hlavnú príčinu starnutia a chorôb. Stretneme sa, odovzdám ti informácie a ty sa rozhodneš, ako s nimi naložíš. Je to takto v poriadku pre teba?
  • "Nemám čas." Rozumiem. Viem, ako si zaneprázdnený a aj ja mám hustý program. Ale možno aj preto je to ešte aktuálnejšie, nájdime si 30 minút, keď ti dokážem odovzdať informácie, uvidíš, že to bude užitočná pol hodinka! Vidíš teraz svoj program na nasledujúce dni?
  • "Je to nejaké MLM?" Samozrejme! Budem úprimný, dnes nepoznám inú formu podnikania ako sieťový marketing, ktorý by sa dal vybudovať na čiastočný úväzok s minimálnym počiatočným kapitálom. Pozri, myslím, že sa ti to bude tiež páčiť, snáď si nemyslíš, že ťa hľadám s nejakou hlúposťou.
  • "Nezaujíma ma to." Rozumiem, že máš takýto názor na základe týchto informácií. Ale na druhej strane ak je ti dôležité zdravie a aj zdravie Tvojich blízkych, potom môžu byť tieto informácie pre teba cenné. Je to len 30 minút času. Na základe toho sa už potom môže rozhodnúť, čo si s týmito informáciami počneš. Dobre?
  • "Pošlite mi to e-mailom." Som rád, že by si si to chcel pozrieť. Toto je veľmi široká téma, čo by si povedal na to, keby sme sa najskôr osobne stretli pozreli si celý koncept a potom ti viem dať to, čo ťa naozaj bude zaujímať. Dobre?

Keď niekto odmietne:

  • V poriadku, nie je to aktuálne vždy pre každého. Ale nevadí, že som ti zavolal?

Ak sa v budúcnosti objavia také novinky, o ktorých si myslím, že by si mal vedieť, môžem ti zavolať?

5, Dohodnutie termínu a miesta

  • Ktorý deň ti vyhovuje viac, aby si prišiel ku mne v pondelok, alebo v utorok? (Samozrejme môžeme mu navrhnúť stretnutie aj u neho)

Doobeda, alebo poobede? Navrhnúť konkrétnu hodinu...

Alebo:

Mne vyhovuje utorok alebo pondelok, ktorý deň vyhovuje tebe? Doobeda alebo poobede ti to vyhovuje? Takže v utorok o 18,00 hod vieš prísť ku mne?

Video Messenger:

Čo by si povedal, keby sme sa porozprávali niekedy cez Messenger? Mne vyhovuje utorok alebo pondelok, ktorý deň vyhovuje tebe? Doobeda alebo poobede ti to vyhovuje? Takže v utorok o 18,00 hod sa vidíme cez messenger?

6, Uvedenie manželského páru:

  • Ak dobre viem, máš manžela (partnera)? ( Ak nie si si istý, spýtaj sa...Teraz nie som si istá, žiješ s partnerom v jednej domácnosti však?)

Spolu robíte rozhodnutia aj v tejto oblasti však? Tak ťa poprosím aby bol aj doma, aby aj on mal všetky informácie z prvej ruky. (Nakoľko žije v manželskom alebo partnerskom vzťahu, nemá zmysel sa stretnúť len z jedným z nich, lebo na konci nám povie, že sa musí poradiť s partnerom, manželom.)

7, Uvedenie mentora :

Na živo:

  • Nakoľko je veľmi dôležité, aby si dostal kompletné informácie, pozval som ku mne kamaráta, ktorý je v tejto oblasti profesionál.

On-line:

  • Bol by som rád, keby sa zúčastnil tohto rozhovoru aj môj kamarát s ktorým spolupracujem, on je v tejto oblasti profesionál a bol by som rád, keby si dostal kompletné informácie. Spravím nám jednu Messenger skupinu. Bude to pre teba takto v poriadku?

Bez mentora (ak chce informácie len od teba počuť)

  • Teším sa, že mi dôveruješ v tejto oblasti, ale je dôležité aby si dostal informácie od kompetentnej osoby. Inak by si mi tým aj pomohol, nakoľko ja sa ešte len učím. Dobre?

8, Zaviazanie sa

  • Poznačil si si termín? Podľa teba, môže ti prísť do toho niečo, kvôli čomu by sa toto stretnutie nemohlo uskutočniť?

9, Odzdravenie sa

Na živo:

  • Takže v utorok o 18,00 hod sa vidíme u teba doma. Maj sa (Ahoj, Prajem pekný deň)

On-line:

  • Takže v utorok o 18,00 hod sa vidíme cez Messenger. ( Hneď ako skončíte rozhovor, vytvor skupinu na messengeri) Maj sa (Ahoj, Prajem pekný deň)

10, Potvrdenie stretnutia

Na živo:

  • Ahoj, volám ti kvôli tomu, že sa nám trochu nahustil program na dnes, možno budeme meškať max. 5 minút, no budeme sa snažiť byť presní. ( vždy buďte presní, je to len aby sme si potvrdili, že nám čaká)

On-line:

  • Ahoj, vytvoril som skupinu na messengeri, takže si voláme o 18,00 hod. Poprosím ťa skontroluj si či ti to dobre funguje, hlavne kamera a zvuk.